«Ми вже почали пошук партнерів у Польщі», – енергетична компанія «Енергум»

Компанія «Енергум» працює з 2014 року та надає послуги з постачання електроенергії й природного газу. Про особливості роботи в умовах воєнного часу на ринках енергоресурсів ми поговорили із комерційним директором ТОВ «Енергум» Сергієм Лотоховим.

Як з моменту повномасштабного вторгнення працює ваша команда, та які ключові виклики є наразі?

— Те, що відбулося 24 лютого, шокувало, але не зупинило нашої роботи. Наші фахівці залишаються в Україні, щодня виконують свою роботу та оперативно реагують на будь-які виклики для стабільної роботи енергосистеми України. Наразі один із таких викликів – велика заборгованість споживачів за спожиту електроенергію.

Як ми всі бачимо, велика кількість стратегічно важливих для енергетичної галузі об’єктів постраждали через війну в різних регіонах нашої країни. Попри втрати та збитки, які зараз несе галузь, компанія «Енергум» веде діяльність та забезпечує енергоресурсами підприємства в кожній області України — в першу чергу, важливі підприємства критичної інфраструктури. Ми підтримуємо як великий, так і малий та середній бізнес, максимально намагаємося зберегти робочі місця.

Що змінилося в роботі компанії та чого найбільше очікує від вас сьогодні споживач?

— Зараз всі наші співробітники працюють нон-стоп, тобто 24/7 кожен працівник на зв’язку. Понад 90% працівників працюють в офісах компанії. Як і до війни, ми дотримуємось ділових зустрічей та продовжуємо відвідувати наших чинних та потенційних партнерів особисто. Надаємо супровід та консультації щодо постачання енергоресурсів, затребуваною у наших клієнтів стала юридична підтримка.

Оскільки більшість наших клієнтів були змушені виїхати до інших міст чи країн через бойові дії, наші юристи допомагають їм у складанні офіційних запитів до Операторів систем розподілу електричної енергії, НКРЕКП з метою коректного нарахування фактичних показників. Останнім часом збільшилися випадки нарахування за спожиту електроенергію по середньомісячному споживанню, особливо по клієнтах, які тимчасово призупинили споживання електроенергії взагалі через активні бойові дії або які знаходяться на тимчасово окупованих територіях.

Чи змінилась кількість клієнтів з початку повномасштабного вторгнення?

— Кількість партнерів станом на 1 лютого 2022 року, яким ми постачали електроенергію, становила понад 650 компаній. Показник діючих клієнтів на 1 червня 2022 року становить вже 750 компаній. Серед них є понад 200 підприємств критичної інфраструктури: лікарні та медичні заклади, пожежно-рятувальні загони, військові частини, регіональне управління СБУ, ДСНС України, телерадіокомпанія, виробники харчової промисловості, зокрема м’ясної, хлібної та молочної продукції тощо. Це все попри те, що на початку повномасштабного вторгнення через активні бойові дії ми втратили близько 10% наших партнерів в Харківській, Запорізькій, Херсонській та Донецькій областях.

З 16 березня енергетична система України працює як єдина та синхронізована з Європою (ENTSO-E). На Вашу думку, що це дало для України?

— До 24 лютого 2022 року в Україні працювали дві незалежні енергетичні системи – Об’єднана енергетична система України (OEC) та Бурштинський енергетичний острів (БуОС). ОЕС працювала в синхронному режимі з енергосистемою Росії та Білорусії. БуОС працювала в синхронному режимі з енергосистемою Європи та не мала зв’язку з енергосистемою України (ОЕС). З 16 березня енергетична система України працює, як єдина та синхронізована з Європою (ENTSO-E). Окрім усвідомлення, що ми нарешті й в цьому питанні частина Європи, підключення до ENTSO-E для України має стратегічне значення, а саме:

Прибуток. Ми можемо ефективно використовувати надлишки нашої генерації для отримання прибутку з експорту електричної енергії.

Стабільність. Енергетична система Європи сучасна, має чіткі та прозорі контрактні умови, що дозволяють Україні отримувати допомогу у період дефіциту.

Ціна. Об’єднання систем дозволить отримувати максимально вигідні цінові пропозиції, що згладять різницю між піковими та позапіковими годинами.

Покращення та екологічність. Європейський Союз має 20 річну програму, щодо декарбонізації енергетики та зменшення негативних впливів на екологію. Для досягнення поставленої мети використовуються як прямий метод – зменшення використання вугілля, нафти, так і непрямий – удосконалення систем генерації, зменшення втрат струму при передачі, удосконалення фільтрів та інше.

Прогнозованість. Доступ до нових технологій та фінансування дозволить покращити прогнозованість ціни на споживання, що дозволить зменшити збитки від небалансів та покращити використання ресурсів.

Що для компанії «Енергум» змінилося з переходом на єдину систему з Європою?

— Це важливий крок і великі очікування. Наша компанія вже відкрила новий відділ з експорту електричної енергії до європейських країн. Зокрема, ми вже почали пошук та залучення партнерів у Польщі. Раніше ми працювали лише на ринок України.
Зараз наша спільна задача — це підтримка та розвиток економіки та енергосистеми країни, і ми зробимо все можливе для цього. Є проблеми, перешкоди, але я знаю, що зараз також кожен з нас має знаходити також нові можливості та робити надзусилля заради нашої країни.

Спілкувалася Валентина Шелест

Поділитися:

Читайте також

«20 днів у Маріуполі»: Україна вперше в історії отримала «Оскар» (відео)

«20 днів у Маріуполі»: Україна вперше в історії отримала «Оскар» (відео)

Фільм показує перші дні облоги міста російськими загарбниками (далее…)
Стрічку українського журналіста “20 днів у Маріуполі” номінували на Cinema Eye Awards

Стрічку українського журналіста “20 днів у Маріуполі” номінували на Cinema Eye Awards

Український фільм «20 днів в Маріуполі» отримав номінацію на приз глядацьких симпатій в американському конкурсі документальних фільмів. Цю новину оголосив…