Підсумки 2021: «Торгові центри безпрецедентно взяли на себе менеджмент процесу вакцинації у суспільстві», — Анна Чуботіна

У рамках проекту «Підсумки 2021» CEO компанії Arricano Анна Чуботіна розповіла, як змінився ринок торгової нерухомості України, чим відрізнялися для нього умови роботи в 2020 та 2021 роках та про зростання соціальної ролі торгових центрів у нових умовах.

Про відмінність 2020 та 2021 років

Підбиваючи підсумки року, можна з впевненістю стверджувати, що 2021-й був непростий, але зрозумілий та достатньо перспективний у плані відродження ринку, пошуку нових інсайтів та драйверів. Якщо зрівнювати настрої із протяжною невизначеністю 2020-го, то цього року до непередбачуваних «чорних лебедів» вже ставились резильєнтно, з нарощеною бізнес-адаптивністю. Із самого початку команда Arricano визначила пріоритетні напрямки в менеджменті ТРЦ. Це розвиток ефективного тенант-міксу та співпраця із орендарями, дослідження консюмерських патернів та генерування енергійних маркетингових взаємодій із аудиторіями торгових центрів у Києві, Запоріжжі та Кривому Розі.

Про нові задачі торгових центрів

Ключова відзнака нашого ринку в 2021 – це його адаптивність до незнаних та невідомих факторів, які неочікувано з’являлись, змінювали звичну диспозицію, вимагаючи водночас швидких і продуманих рішень. У таких умовах гравці почали більше гуртуватись і розвивати новий рівень взаємовідносин, із довірою та відкритістю. Відтак, галузь із готовністю об’єдналась для діалогу з владою, вже вкотре відстоюючи свої позиції. Тим більше, що цього року ТРЦ безпрецедентно взяли на себе менеджмент процесу вакцинації у суспільстві.

Про позитивні зрушення

2021 року орендатори та орендодавці, а головне, споживачі, адаптувались до нових умов соціалізації та шопінгу. Підтвердження цьому – відновлення трафіку після пом’якшення обмежень, зростання конверсії та товарообігу, відкриття нових магазинів.

Про закордонний погляд на український ринок торгової нерухомості

На MAPIC ми ще раз переконалися, що міжнародні гравці тримають у полі зору український ринок, вбачаючи в ньому свій потенціал росту та розширення географічної присутності.

Про соціальну експертизу Arricano

Соціально-просвітницький проект Teachers’ Self Upgrade у столичному ТРК «Проспект», який відбувся якраз напередодні впровадження дистанційного навчання восени, зібрав понад 150 вчителів. Задум взаємодіяти з колективами педагогів із різних шкіл Деснянського району Києва полягав у тому, щоб надихнути на самомотивацію та саморозвиток, посилити їхню адаптивність до нових викликів. А саме: подолати бар’єри в онлайн-викладанні, набувши нових актуальних компетенцій, про які ще не згадували у студентські роки в педагогічних університетах. Teachers’ Self Upgrade резонував як у спільноті вчителів, так і на українському ринку ритейлу та девелопменту. У публікаціях про проект багато цікавої аналітики про рівень викладання в школах, відгуки про актуальність тематики та інтерпретації експертів у стилі «навіщо бізнесу КСВ».

Безумовно, що у кожного бізнесу – своя стратегічна задача, відповідна модель менеджменту та взаємодія із клієнтами. І своє розуміння соціальної позиції. Утім, можна виокремити кілька ключових пунктів, із переліку яких кожен найде вичерпне пояснення для подальшої імплементації КСВ та сталого розвитку на прикладі Teachers’ Self Upgrade:

  • Проект із відпрацьованим алгоритмом взаємодії учасників для розвитку партнерства з орендарями та прояву ритейл-брендів у соціальному контексті
  • Формування репутаційної подушки бренду та позитивного іміджу, що дозволяє налагоджувати зв’язки з зовнішньою та внутрішньою цільовою аудиторією стейкхолдерів
  • Інвестиції в стійкий розвиток суспільства. Для багатьох компаній це має принципово важливе значення
  • Зміцнення відносин із бізнес-партнерами, які розвивають свою корпоративну ESG policy
  • Налагодження government relations

Підбиваючи отримані KPIs у проєкті Teachers’ Self Upgrade, можна говорити і про ефективність Community Relations, адже вчителі, учні та їхні батьки – відвідувачі ТРК «Проспект». А тепер ще й амбасадори бренду. Адже завдяки КСВ зміцнено лояльність та зв’язок.

Взаємодія з учителями відбулась у стилі бізнес-конференції, під час якої топ-лектори поділилися актуальними лайфхаками, як краще працювати з учнями в онлайні, та про особливості покоління Z та Альфа, аби утримувати їхню увагу на навчанні.

Про маркетингові взаємодії

Особливість торгового центру як об’єкту соціально-громадського значення в тому, що у відвідувачів різні очікування у вирішенні своїх потреб. Вони стосуються і здійснення покупок у відповідних магазинах, і атмосфери перебування в ТРЦ, і розваг, і власних вигод. Тому і маркетинг ТРЦ – багатовекторний і мультифункціональний, який передбачає раціональну, емоційну та соціальну складові. Зважаючи на переломні періоди 2021 року, коли відбувались скачки від помаранчевої до червоної карантинних зон, змінювалась поведінка та споживацькі патерни аудиторій ТРЦ, їхні мотиви шопінгу та сприйняття ТРЦ як соціального та віртуального простору.

Безпека та соціальна відповідальність – у пріоритеті Прискіпливість, відчуття комфорту та впевненості – це основні драйвери споживацьких патернів, які вийшли на перший план у 2021 році. У ТРЦ Arricano миттєво відреагували на цей запит, запропонувавши своїм відвідувачам пункти вакцинації, інформаційну підтримку та безпечне дозвілля у новому форматі.

Соціалізація та споживацький досвід Карантинні обмеження та безлімітний доступ до онлайну довели, що для людей важливою є соціалізація та споживацький досвід. Тому беззаперечною перевагою торгового центру став саме комфортний соціальний простір, куди можна прийти, розважитися та впевнено здійснити покупки, маючи прямий контакт із ритейл-брендами, їхніми цінностями та товарними лінійками.

Емоційні та споглядальні інсайти Потреба в офлайні як в реальному споживацькому досвіді зумовила у взаємодії з відвідувачами розвиток нових емоційних інсайтів. Деформація інших індустрій, наприклад, обмеження в туризмі, змусила ТРЦ задовольняти спрагу в отриманні нових вражень та емоцій. Тому в 2021 році поступово заякорився тренд «шопінг як новий тревелінг» із модними колекціями міжнародних брендів, які приїхали в Україну, які переносять споживача з вітрини одразу на вулиці інших країн. У ТРЦ Arricano посилили візуальну складову, де в серії спецпроектів увагу відвідувачів приваблювали інсталяції та креативні дизайни для споглядання та інтелектуального задоволення.

Раціоналізація Непередбачуваність та тривоги буденності викликали попит на покупку «про всяк випадок». Паралельно з цим аудиторія прагнула отримати вигідну пропозицію «тут і зараз». Поєднавши ці два патерни з емоційним ефектом, ТРЦ Arricano регулярно проводив розіграші та моментальні лотереї, з подарунковими сертифікатами, додатковими бонусами та знижками у магазинах, які користувались найбільшим авторитетом.

Про нові соціальні виклики

Ядро бізнесу Arricano – це будівництво ТРЦ та гармонізація об’єкту в інфраструктурі спільноти. Покращуючи наші торговельні центри, ми моделюємо життєвий цикл об’єкту із врахуванням потреб та інтересів спільнот, активно взаємодіючи із сегментованими аудиторіями. Цього року ми інтегрували концепцію сталого розвитку в довгострокову стратегію компанії і прийняли ESG політику. Ми визначили для себе пріоритетом корпоративну соціальну відповідальність, а саме підтримку і розвиток наших ком’юніті, щоб вибудовувати лояльні, довірливі відносини.

2021 року наші ТРЦ, які ми позиціонуємо як соціокультурні простори, були і центрами світського життя, і мали вплив на вирішення важливих соціальних питань. Ми реалізували освітні проекти, співпрацювали із фондами та NGOs. Ці напрямки діяльності «забираємо» і на 2022-й. Ми продовжимо підтримувати ефективне партнерство з орендарями, покращувати наші ТРЦ, формувати стійкі спільноти та розвивати галузь девелопменту та ритейлу України.

Нагадаємо, у рамках проекту «Підсумки 2021» представник керівника групи з якості ТОВ ДЦ «Україна» (мережа магазинів Watsons) Валентина Корнійченко розповіла про те, як компанія за часів пандемії ввела онлайн-аудит якості та яким цьогоріч був вибір споживача.

Експертно-комунікаційна група «Імпульс» створена в 2011 році. З 2018 року спільно з провідними експертами готує секторальні дослідження та підсумки року.

Поділитися:

Читайте також

До 2025 року фінансова галузь створить мільйони нових цифрових робочих місць - Coursera

До 2025 року фінансова галузь створить мільйони нових цифрових робочих місць - Coursera

Навчальна онлайн-платформа Coursera оприлюднила рейтинг галузевих навичок за 2021-й. Друге місце у ньому котрий рік поспіль зберігають фінансові спеціальності. Очікується,…
Підсумки 2021: «У 2021 році ми відкрили 118 нових магазинів «АТБ», у планах на 2022 рік – відкриття ще 120», - Сергій Демченко

Підсумки 2021: «У 2021 році ми відкрили 118 нових магазинів «АТБ», у планах на 2022 рік – відкриття ще 120», - Сергій Демченко

У рамках проекту «Підсумки 2021» начальник управління з корпоративних комунікацій корпорації «АТБ» Сергій Демченко розповів Імпульсу про основні досягнення компанії…
Украина - Китай: итоги 2021 года

Украина - Китай: итоги 2021 года

Руководитель «Центра политического анализа» Владимир Головко описал для КГ «Импульс» итоги политического и экономического взаимодействия Украины и Китая в 2021…